tisdag 15 november 2011

Varför betala mer när man kan betala mindre


Det här inlägget är "inspirerat" utav inlägget Bjooti skrev idag - Kolla priset innan du shoppar.
Jag shoppar väldigt mycket över internet då det går att få tag på grejor som inte säljs i Sverige och grejor som finns i Sverige men ibland kostar väldigt mycket mer.
Idag när jag kikade in på Nelly.com såg jag en Rougepalette som såg väldigt mycket ut som den jag har hemma, och jag är 99% säker på att det är en precis likadan. Prisskillnaden? TVÅHUNDRAFEMTIOKRONOR! 300 om vi räknar in frakten. Jag förstår, precis som alla andra gör att företagen behöver tjäna pengar på att sälja grejorna. Men är den prisskillnaden ens försvarbar?
Här kan du köpa paletten på Ebay för 50:- inklusive frakt. Vill du hellre köpa den ifrån Nelly.com för 299:- exl frakt  kan du göra det Här

Jag skulle kunna lägga fler flera exempel, Men på Bjooti's blogg hittar ni fler.

Tips, Är du sugen på en 120palette? Köp den på ebay! Jag betalade 85kr ink. Frakt för mina paletter

4 kommentarer:

  1. Ja gud ja, 120-paletterna är mycket mycket billigare både från Ebay och Coastal Scents. Helt galet.

    SvaraRadera
  2. Hur funkar det med paypal? det är väl genom de man betalar på ebay va?

    SvaraRadera
  3. Det är med stor sannolikhet samma leverantör i USA som gör alla paletterna, så det är nog samma sak man får, så ABSOLUT kan man Spara riktigt bra pengar här =)

    SvaraRadera
  4. heeeej du är så grymt snygg på bilden som du änvänder till profilen, kan du inte lägga upp en video på hur du sminkar dig(asså med lite 50 60 talsinspereat:)) (a)<3

    SvaraRadera