onsdag 14 december 2011

Highighters

Fick frågor om jag skulle kunna visa mina favorithighlighters, och självklart kan jag det. Är osäker på priserna, då jag köpt vissa för längesen, men kan skriva ut cirkapriser. Visar både dyrare highlighters samt budgetvarianter, då inte alla vill lägga 250-350:- på en highlighter.


Smashbox Highlighter Quad "Preview". 
Detta är en krämpalett, och som alltid med krämskuggor, kan det vara svårt att hantera dem om man inte är van, men man vänjer sig. Färgerna är underbara, krämiga och lättarbetade. Priset skulle jag gissa ligger på runt 300 kr, kan ha fel då jag köpte den för längesen.

1. Högst upp ser ni en rödaktig highlighter. Var lite skeptisk till denna, men på läppar och solbränd hy en den väldigt fin.
2. Nästa i klockrikting är en guldig fin färg. Har en förkärlek till alla skuggor/highlighters med guldiga toner, så jag behöver nog inte säga mer.
3. En platinavit nyans, funkar till allt, speciellt som primer!
4. Den sista. Favoriten. Färgen är bronze/röd/guldskimrig. Färgen går knappt att beskriva. (Påminner en aning om MACs skugga "Honeylust".)


MAC Iridescent  Pressed Powder “Blushing Femme”.
En favorit. Mycket skimmer men ändå "naturlig" (ogillar det uttrycket).
Aningen pudrig dock. Priset (hjälp mig Stephanie!) ligger nog på runt 295:- Kanske?



MAC Iridescent Pressed Powder "Dressed to Kiss".
Samma betyg som ovan! Älskar.

Revlon Skinlights ”Golden Light”.
Väldigt pulvrig. Men färgen är ack så fin! Guldbronz skimrig. 
På solbränd hy - ord är överflödiga.
Har ingen aning om priset.


Smashbox Eyeshadow Palette.
Skuggorna 2 och 3 ovan är underbara som highlighters. 
Det bästa tipset jag kan se ang highlighters är: använd ögonskuggor som highlighters! Priset på denna palett var nog 295:- på kryssning.

E.l.f. Mineral Eyeshadow "Elegant".
Guldvitbeige nyans som är väääldigt pulvrig. 
Men för 35:- är den helt klart godkänd!


Mattése Shadow Dust. 
Ettiketten är så sliten att jag inte ser namnet, haha. 
Lös men förvånansvärt lättarbetad skugga.
Är förtvivlad över att Mattése slutade säljas i Sverige för några år sedan. 
Skrik till om ni finner detta underbara märket nånstans!
Priset? Kanske en hundring. Har räckt i måånga år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar